دیده بان من

مطالب برگزیده و جذاب از دید این دوربین

دیده بان من

مطالب برگزیده و جذاب از دید این دوربین

یخچال فریزر بدون برفک

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۸ ب.ظ

 

چگونه کار سیستم یخ زدایی فراست یخچال و فریزر رایگان می کند؟

بسیاری از اجزای جداگانه در سیستم یخ زدایی یخچال و فریزر که باید در کنسرت کار برای یک سیستم رایگان سرما به درستی کار نکند وجود دارد. ما تلاش خواهد کرد به توضیح عملکرد با استفاده از نقشهها الکتریکی ساده.

قلب سیستم یخ زدایی کنترل یخ زدایی است. کنترل شایع ترین تایمر مکانیکی یخ زدایی است که یک دستگاه موتوری که باز و بسته چند تماس الکتریکی است. هر تماس می توان به عنوان یک کلید ساده نور فکر کردم اما به جای یک نور، یک مدار را بخاری یخ زدایی، یکی دیگر از سیستم های خنک کننده متصل می شود.هنگامی که یکی از این روشن است، از سوی دیگر خاموش است. یک موتور بر روی تایمر (نشان داده نمی شود) تبدیل می شود یک دوربین که باز و بسته این تماس در فواصل مجموعه (زیر برای انواع دیگر مراجعه کنید).

چرخه خنک کننده

دوچرخه سواری در یخچال و فریزر ترموستات (کنترل سرد)در حالت خنک کننده، تایمر یخ زدایی بسته یک تماس به مدار کمپرسور پس از آن اجرا خواهد شد. مدار را به بخاری یخ زدایی باز است.

در حالی که در این حالت، ترموستات (کنترل با نام مستعار سرد) چرخه کمپرسور و موتور فن روشن و خاموش برای حفظ دمای مناسب است. 

چرخه یخ زدایی سریع

مدار فعال در چرخه یخ زدایی
تایمر یخ زدایی در نهایت به حالت یخ زدایی سوئیچ و منابع تغذیه به بخاری یخ زدایی (بازدید کنندگان) ذوب شدن هر فراست است که در اواپراتور (خنک کننده) سیم پیچ انباشته شده است.

اطلاعات تماس کنترل سرد بسته بماند اما از آنجایی که تایمر یخ زدایی است و دیگر قدرت تغذیه این مدار، کمپرسور را اجرا نمی کند. 

مدار غیر فعال در چرخه یخ زدایی
هنگامی که ترموستات ختم یخ زدایی (با نام مستعار یخ زدایی سوئیچ محدود) حس دمای تعیین شده، آن را به مدار باز می شود به بخاری یخ زدایی، بسته آنها را خاموش. تایمر باقی می ماند در چرخه یخ زدایی تا زمانی که تایمر پیشرفت برگشت به حالت خنک کننده. از آنجا که سوئیچ حد باز است، گرم کن در دیگر برای بقیه از چرخه. 

چرخه خنک کننده

هنگامی که تایمر دوباره پیشرفت به حالت خنک کننده، کمپرسور شروع به اجرا همراه با هر گونه طرفداران گردش هوا. سوئیچ حد یخ زدایی در شرایط باز باقی می ماند تا زمانی که توسط هوای سرد را بازنشانی کنید.

نشان می دهد یخ زدایی ختم اطلاعات تماس ترموستات بسته شدن و تماس تایمر به مدار بخاری هنوز هم بازهنگامی که یک درجه حرارت سردتر مجموعه ای رسیده است، ترموستات ختم یخ زدایی دوباره بسته می شود. این خوب است از تایمر یخ زدایی تامین دیگر قدرت را به مدار یخ زدایی، بخاری کند دریافت انرژی است.

زمانی که تایمر یخ زدایی دوباره به حالت یخ زدایی پیشرفت، ترموستات حد در حال حاضر بسته خواهد شد و اجازه خواهد داد که قدرت را به بخاری یخ زدایی عرضه می شود به ذوب شدن هر فراست است که در سیم پیچ اواپراتور توسعه است.

طرفداران

فن (بازدید کنندگان) در حال اجرابه طور معمول اواپراتور داخلی و خارجی (در صورت وجود) موتور فن کندانسور باید اجرا هر زمان که کمپرسور در حال اجرا است و برعکس. اگر تایمر توقف بهره برداری از سیستم های خنک کننده، نه طرفداران و نه کمپرسور معمولا باید در حال اجرا در آن زمان.

یخ زدایی علائم مشکل

شایع ترین علامت شکست سیستم یخ زدایی (سرد نیست) سیم پیچ اواپراتور کامل و یکنواخت مات است.فراست همچنین ممکن است در پانل پوشش اواپراتور، معمولا در پشت محفظه فریزر قابل مشاهده باشد.

پیشرفت رویه خامهای کیک یا اواپراتور

پوشش بیش از حد می تواند باعث توسط هیتر یخ زدایی و یا محدود کردن ترموستات بودن باز (یعنی معیوب)، یک تایمر چسبیدن یخ زدایی مکانیکی و هرگز به چرخه یخ زدایی پیشروی و یا یک مشکل در کنترل یخ زدایی الکترونیکی و یا یکی از سنسورهای خود را به دلیل عدم اجازه می دهد که یخ زدایی بخاری به انرژی می شود.

گاهی اوقات (اما نسبتا به ندرت) هر دو بخاری و سیستم خنک کننده را می توان با تایمر در همان زمان انرژی. این می تواند در نتیجه ذوب سپس انجماد مواد غذایی در محفظه فریزر اغلب منجر به فریزر سوختگی در آن مواد غذایی است. در اغلب موارد کویل اواپراتور خواهد رفت در حالت سازمان ملل متحد مات باقی می ماند. بخاری یخ زدایی چرخه روشن و خاموش به عنوان ترموستات یخ زدایی باز می شود و بسته به علت دمای آن را حس.

مشکلات سیستم خنک کننده

کویل اواپراتور نیمه مات
یک مشکل نیست سیستم یخ زدایی

اگر سیم پیچ اواپراتور فقط تا حدی پوشش (تصویر بالا را ببینید) و یا یک توپ از یخ توسعه در فقط در یک منطقه کوچک از آن را (تصویر زیر)، آن است که معمولا نشانه ای از یک مشکل سیستم خنک کننده که در این صورت یک تکنسین خنک کننده آموزش داده خواهد شد لازم است برای تعیین علت و تصحیح آن را. این شرایط توسط یک نارسایی سیستم یخ زدایی ایجاد نمی شود.

کویل اواپراتور با تشکیل یخ توپ
یک مشکل نیست سیستم یخ زدایی

محل یخ زدایی و اجزای

یخچال و فریزر بالا فریزر با پانل پوشش اواپراتور حذف افشای اواپراتور (خنک کننده) سیم پیچ

در اکثر یخچال و فریزر رایگان فراست، اواپراتور (خنک کننده) سیم پیچ است که در داخل محفظه فریزر تحت پوشش یک پانل. موتور فن فریزر است که معمولا در منطقه به طور کلی است.

بخاری یخ زدایی است که بر روی نصب شده و یا به سمت راست به سیم پیچ اواپراتور در فریزر بافته شده است. سوئیچ محدود ختم یخ زدایی است که معمولا در سمت کویل اواپراتور و یا در یکی از لوله های رابط نصب شده است.

کویل اواپراتور با بخاری یخ زدایی و حد یخ زدایی ترموستات نشان داده شده است

تایمر یخ زدایی می توانید در مکان های مختلف احتمالا در یک صفحه کنترل، از جمله پشت kickplate در جلو از کابینه، در داخل محفظه یخچال همراه با ترموستات و یا در مدل های قدیمی تر، در پشت در محفظه موتور های کمپرسور. برخی از مدل های یخچال و فریزر سامسونگ عجیب و غریب تایمر یخ زدایی ساخته شده را به واحد icemaker بود.

یخ زدایی بخاری

لوله های شیشه ای یخ زدایی بخاری

بخاری یخ زدایی است که اساسا یک رشته سیم محصور در یک کوارتز، شیشه، آلومینیوم و یا مواد دیگر، غلاف لوله که گرم می شود که طراحی شده است. این هم مقاومت (تداوم نشان می دهد) و خوب باشد یا مقاومت بی نهایت (بدون تداوم) و معیوب باشد. چقدر مقاومت آن است بی ربط است به عنوان مقاومت در برابر آن را نمی خواهد به طور معمول به جز اینکه باز (مقاومت بی نهایت) که آن را با شکست مواجه را تغییر دهید.

ترموستات ختم یخ زدایی سریع

ترموستات ختم یخ زدایی (با نام مستعار یخ زدایی سوئیچ محدود) است که اساسا یک SPST کوچک (تک قطب) سوئیچ الکتریکی است که توسط درجه حرارت فعال. بسته به درجه حرارت آن است، آن یا هیچ مقاومت (تداوم نشان می دهد) و خوب باشد و یا مقاومت در برابر بی نهایت (بدون تداوم) و معیوب باشد. در دمای اتاق آن معمولا باز خواهد شد (که طبیعی است و نه نشانه ای از معیوب بودن) و تنها نزدیک زمانی که آن سرد می شود. چگونه سرد آن را به برای بستن در کالیبراسیون خاص خود اما معمولا نزدیک یا زیر نقطه انجماد بستگی دارد.

یخ زدایی ختم ترموستات (با نام مستعار یخ زدایی محدود سوئیچ)

برخی از یخچال و فریزر مدل جدیدتر (امانه و FRIGIDAIRE به طور خاص) و برخی از مدل های قدیمی تر (GE شامل) قدرت اجرا برای موتور اواپراتور (فریزر) فن از طریق عنصر بخاری یخ زدایی و حد یخ زدایی سوئیچ. اگر هر کدام از این اجزا باید شکست، باقی مانده باز، فن اجرا نمی که گردش هوای سرد در سراسر یخچال و فریزر متوقف خواهد شد.

که طراحی، موتور فن اواپراتور شروع خواهد شد در حال اجرا پس از یک چرخه یخ زدایی تا اواپراتور تا به حال فرصتی برای شروع دوباره خنک کننده. در حالی که به طور کلی یک ایده طراحی خوب، تا که به ضربه در هوا یخ زدایی گرم و یخچال و فریزر، یک شکست در یک بخش از سیستم یخ زدایی معمولا ارائه طیف یخچال و فریزر بی اثر به دلیل عدم جریان هوا.

انواع یخ زدایی تایمر

یخ زدایی تایمرتولید مکانیک اوایل تایمر یخ زدایی را به چرخه یخ زدایی پس از یک مقدار مجموعه ای از زمان. دوره زمان بندی معمول 6، 8، 12 و 24 ساعت بوده است. این بدان معنی است که می گویند هر 6 ساعت، یخچال و فریزر را به یخ زدایی به آن است که آیا به آن نیاز است یا نه. مدت زمان آن را در چرخه یخ زدایی ثابت شد باقی می ماند و می تواند در هر نقطه از 18 به 30 دقیقه بسته به طراحی تایمر است اما همیشه همان طول زمان می شود.

همانطور که در بالا گفته شد، بخاری یخ زدایی نمی توانید در که طول کامل از زمان، به لطف ترموستات حد یخ زدایی، اما چرخه خنک کننده دوباره تا پس از مدت زمان یخ زدایی کامل به پایان رسید شروع می شود.

این طرح اصلی بی فایده بود به عنوان یخچال و فریزر را یخ زدایی در نظر گرفتن اگر لازم بود یا نه.طراحی بعد تلاش برای کمک به این بیت.

تجمعی اجرا تایمر

طراحی بعدی یک اجرا تجمعی 'تایمر نامیده می شد. این تایمر در راه بودند آنها تنها شمارش زمان که یخچال و فریزر (کمپرسور) در واقع کار نصب شده است. این را حس می کند از آنجایی که هیچ فراست می تواند ساخت تا اگر کمپرسور را نداشت.

این تایمر مدل مکانیکی بعد تنها پیشبرد به یخ زدایی زمانی که کمپرسور بود واقع شده است در حال اجرا برای یک طول مشخصی از زمان، معمولا 6 تا 8 ساعت از انباشته عملیات کمپرسور.

تطبیقی ​​یخ زدایی سریع کنترل

ADC - به عنوان مثال تطبیقی ​​یخ زدایی سریع کنترلآخرین، تنوع صرفه جویی در انرژی به صورت الکترونیکی کنترل و کنترل تطبیقی ​​یخ زدایی نامیده می شود. نه تنها دوره بین چرخه یخ زدایی می کند را تغییر بلکه مدت زمان از چرخه یخ زدایی است. این دستگاه برنامه ریزی برای پیگیری استفاده از لوازم خانگی و چه مدت طول می کشد برای سیم پیچ اواپراتور به طور کامل یخ. سپس آن را محاسبه مقدار زمان مورد نیاز و خود را بر این اساس تنظیم کنید.

جنرال الکتریک، مادر بورد،

پیام جدیدتر GE ساخته شده یخچال و فریزر هستند تقریبا به طور کامل کنترل الکترونیکی. مادربرد خود طول می کشد محل در هر دو دما و توابع یخ زدایی حتی کنترل موتور فن DC است که می تواند در چند سرعت های مختلف به کار گیرند. در این سیستم تنها بخاری یخ زدایی همان که در بالا توضیح است. چرخه یخ زدایی است به پایان رسید که ترمیستور افزایش درجه حرارت از اواپراتور است که سیگنال ها را به کنترل اصلی برای پایان دادن به یخ زدایی و شروع به خنک کننده تشخیص می دهد. ترموستات ختم در این طرح دستگاه تنها به عنوان یک دستگاه ایمنی به بسته بخاری (بازدید کنندگان) در صورت وقوع نقص قبل از پلاستیک بوش داخلی ذوب عمل می کند، در غیر این صورت آن را هرگز فعال است. کنترل نیست می توانید به صورت دستی به حالت یخ زدایی قرار داده است.

تایمر تست

یخ زدایی تایمر نشان دادن پیشرفت پیچانواع تایمر مکانیکی بالا توضیح داده معمولا یک پیچ در سطح زیرین خود را که می تواند تبدیل شود جهت عقربه های ساعت به صورت دستی چرخه کنونی خود تغییر خواهد کرد. اگر در حال اجرا، به آرامی آن را تبدیل تا صدای کلیک یک بار باید از تایمر به حالت یخ زدایی قرار داده است. هنگامی که در حالت یخ زدایی، تبدیل آن تا صدای کلیک یک بار باید از تایمر به حالت اجرا قرار داده است. می توان آن را در حالت یخ زدایی از چپ به دیدن اگر آن را خود به خود به حالت اجرا پیشبرد (مانند آن را در کمتر از 30 دقیقه باید) و یا بخاری یخ زدایی ممکن است قادر به آزمایش می شود به آن را ببینید آنها قدرت دریافت و یا نه در آن زمان است.

Cautiuon!توجه: هنگامی که کمپرسور خاموش شده است، باید آن را مجاز به نشستن بیکار برای چند دقیقه (5-10 حداقل) قبل از اقدام به راه اندازی مجدد آن این است که اجازه می دهد فشار مبرد داخلی به تساوی بنابراین کمپرسور قادر به راه اندازی مجدد است دوباره بدون قرار دادن فشار بیش از حد بر روی آن و آسیب رساندن به آن.

نقاط تست و چگونه به صورت دستی تغییر دهید کنترل تطبیقی ​​یخ زدایی به چرخه های مختلف از تولید کننده به تولید کننده متفاوت است. برای این، بررسی دستگاه است 'انجمن های ورق برای دستورالعمل. این است که معمولا در نمودار سیم کشی دستگاه است که اغلب در پشت kickplate در جلو پایین یخچال و فریزر و یا در داخل کنسول کنترل همراه با کنترل یخ زدایی واقع گنجانده شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲
حسین امینی

نظرات  (۱)

کلید دستیابی به موفقیت بزرگ، پیروزی، احترام و خوشبختی در زندگی این است که بتوانی ذهنت را تمام و کمال روی مهمترین کار یا هدفی که داری متمرکز کنی، آن را درست انجام دهی و تا زمانی که تمام نشده، دست از کار نکشی.((برایان تریسی)) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی